zakupy@sportbazar.pl tel. 58 680 22 60 (pon. - pt.: 8:00 - 16:00)
10% rabatu za newsletter Darmowa dostawa od 199 zł Wysyłka w 24h
0

Filtry

Cena:

- PLN

Producent:

Typ produktu:

Towarów w kategorii: 23
Sortuj według
Strona 1 z 1 1

Skakanka – tani przyrząd sportowy

Skakanie na skakance to niepozorna, ale bardzo efektywna forma aktywności fizycznej. Skakanka jest tanim przyrządem do ćwiczeń, ale może zapewnić fantastyczne efekty. Warunek? Trzeba jej używać systematycznie, a treningi muszą mieć odpowiednią intensywność i długość.

Skakanie na skakance – dlaczego warto?

Skakanka to przede wszystkim atrybut dzieci, ale również osoby dorosłe mogą wykorzystać jej potencjał. W czasie półgodzinnego skakania na skakance można spalić nawet od 300 do 400 kcal, więc jest to porównywalne z efektami, jakie daje bieganie. Skakanie na skakance może być zarówno rozgrzewką dla mięśni i stawów, jak i zasadniczą częścią treningu. Na skakance systematycznie trenują nie tylko osoby uprawiające fitness, ale też zapaśnicy i bokserzy. Ogromną zaletą stosowania skakanki jest możliwość samodzielnego ustalenia tempa i natężenia ćwiczeń a oprócz tradycyjnych skoków, można wykonywać różnego rodzaju techniki angażujące do pracy większą liczbę mięśni.

Skakanie na skakance służy przede wszystkim sportowcom, którzy na co dzień muszą się wykazywać szybkością. Dzięki tej aktywności trenujesz gibkość, koordynację ruchową i ogólną kondycję organizmu. Wzmacniasz mięśnie nóg, brzucha, ramion i pośladków, a w dodatku możesz dotlenić organizm. Poprawienie wydolności organizmu jest możliwe na skutek dostarczenia większej ilości tlenu. Skakanka to świetny sposób na poprawę kondycji, zrzucenie dodatkowych kilogramów i odstresowanie się.

Rodzaje skakanek

Skakanka może mieć różną budowę. Wyróżniamy skakanki tradycyjne, czyli składające się wyłącznie z dwóch uchwytów i gumy oraz skakanki z licznikami. Skakanki elektroniczne liczą powtórzenia, a niekiedy pozwalają też określić ilość spalonych kalorii. Dobra skakanka powinna dawać możliwość regulacji długości linki, dzięki czemu będzie ją można dopasować do wzrostu użytkownika. Ważne są też antypoślizgowe uchwyty, bo dzięki nim chwyt jest pewniejszy i skakanka nie wyślizguje się z dłoni.

Trening ze skakanką

Na skakance można ćwiczyć na różne sposoby. Najpopularniejsze jest zwyczajne skakanie, ale można też skakać ze skrzyżowanymi rękoma lub na jednej nodze. Im szybszy jest trening, tym lepsze są jego efekty, ale żeby skakanka przynosiła dobre rezultaty, trzeba jej używać systematycznie. Trening powinien trwać minimum 30 minut i należy go wykonywać 3 do 4 razy w tygodniu, jeśli nie uprawia się innej aktywności fizycznej, a gdy skakanie na skakance jest tylko rozgrzewką, wystarczy 5 do 10 minut.

Możliwe jest nieprzerwane skakanie lub skakanie przez 30 sekund, po czym następuje 30 sekund przerwy i ponowne 30 sekund skakania. Skakanie na skakance jest dość wyczerpujące, więc początkujący powinni narzucić sobie wolne jednostajne tempo i z dnia na dzień przedłużać czas ćwiczeń. Ważne jest też, by ćwiczyć na odpowiednim podłożu. Najlepiej skakać na trawie, dlatego że takie naturalne podłoże nie jest tak twarde, ale w ostateczności można to robić również w domu – na płytkach lub na parkiecie, ale wykładając podłogę specjalną matą do ćwiczeń.

Powered by Comarch e-Sklep ®